Bu hafta UNDP eğitimlerimizde 65 yaş ve üzeri katılımcılarımızla dijital dünyada karşılaşabilecekleri temel konuları uygulamalı olarak ele aldık. Wi-Fi’ye bağlanma, güvenli internet kullanımı ve QR kod okuma gibi temel dijital becerileri birlikte öğrendik. Katılımcılarla dolandırıcılık yöntemlerini ve yalan haberleri nasıl ayırt edebileceklerini konuştuk. Akılda kalıcılığı artırmak adına dolandırıcılıkla ilgili kısa bir skeç sergiledik. Ayrıca yalan haberin ne kadar hızlı yayılabileceğini göstermek ve öncesinde öğrendiğimiz bilgileri pekiştirmek için Kahoot yarışması ve kulaktan kulağa oyunu oynadık.
Konum paylaşımı, görüntülü konuşma yapma, acil durumlar için önemli numaraları kaydetme ve istemsiz bilgi paylaşımı gibi konularda da farkındalık oluşturduk. Google arama motorunun kullanımı, sesli asistanla iletişim kurma, hatırlatıcı oluşturma, telefon ayarlarını kişiselleştirme ve erişilebilirlik özellikleri gibi günlük dijital ihtiyaçlara yönelik bilgileri katılımcılarımızla paylaştık. Ayrıca e-Devlet ve çeşitli uygulamalar üzerinden işlem yapma, fotoğraf çekme, gönderme ve saklama gibi günlük hayatın içinde yer alan dijital davranışları birlikte uygulamalı olarak öğrendik.
Aynı hafta içinde gençlerle gerçekleştirdiğimiz robotik atölyemizde ise robotların sürüş özelliklerini geliştirmeye odaklandık. Öğrenciler önceden yazdıkları otonom kodlarla hazırlanan bir parkuru geçmeye çalıştı. Ancak sensörsüz bir robotun belirli bir rotada tutarlı ilerlemesinin zorluklarını deneyimlediler. Bu noktada onlara ultrasonik sensörü tanıttık, sensörün çalışma prensiplerini ve nasıl kodlandığını anlattık. Ardından öğrencilere kendi robotlarında denemeler yapmaları için zaman tanıdık. Tüm gruplar destekle birlikte robotlarını başarılı bir şekilde geliştirerek, engellerle karşılaşmadan yol almasını sağladı. Bir sonraki dersimizde öğrencilerle birlikte çizgi izleme sistemi üzerine çalışmayı planlıyoruz.